03 października 2017 17:46 | Aktualności

Wycieczka klas 5a, 5c i 6b do Kazimierza Dolnego nad Wisłą

Dnia 29 września uczniowie klas 5a, 5c i 6b wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Kazimierza Dolnego nad Wisłą. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzenia malowniczych ruin zamku w Janowcu, wznoszących się na wysokiej, stromej skarpie nad Wisłą, naprzeciwko Kazimierza Dolnego, do którego następnie przejechaliśmy. Tam czekał już na nas statek o przewrotnym imieniu Marzanna, którym wyruszyliśmy w rejs po Wiśle. Z tej perspektywy w promieniach słońca podziwialiśmy panoramę Kazimierza. Po tej relaksującej wyprawie ruszyliśmy na aktywne zwiedzanie zabytków takich jak: ruiny zamku, baszta, Góra Trzech Krzyży, kościół farny, rynek ze studnią i kamienicami Przybyłów, spichlerze. Na koniec wycieczki odbyliśmy bardzo wesołą przejażdżkę meleksami do przepięknego, bajkowego wąwozu lessowego „Korzeniowy Dół”. Mieliśmy możliwość podziwiania wystających, poskręcanych fantastycznie korzeni drzew rosnących na lessowych skarpach.

Kazimierz Dolny zauroczył nas swoim pięknem i bogatą historią.